Main content
Ocena przyczyn uszkodzeń i metoda naprawy elementów pomostu mostu kratownicowego
updating
Type: paper published in a journal
- Author
- Title variant
- EnglishAssessment of the reasons and repair method of the railway truss bridge deck defects
- Publication date
- 2017
- Published in
- Volume number
- 34
- Issue
- 64
- Number
- 3/I/17
- Abstract
- Artykuł dotyczy zagadnień związanych z pracą statyczną poprzecznic w kolejowych mostach stalowych z otwartym pomostem. Przedstawiono problem zwiększonego wytężenia i odkształcenia poprzecznic od sił poziomych, wywołanych zmianą długości pasów dźwigarów głównych i sił hamowania pojazdów. Na przykładzie mostu kolejowego przez rzekę Wartę w Sieradzu omówiono charakterystyczne dla tego zjawiska uszkodzenia elementów jezdni mostu oraz sposób ich naprawy, z zastosowaniem indywidualnie zaprojektowanych łożysk, umożliwiających przegubowo przesuwne oparcie podłużnic na poprzecznicach.This article deals with issues related to the static work of floor beams in open-deck steel railway bridges. The problem of increased strain and deformation of floor beams from horizontal forces caused by the change of the length of the main girders and the braking force of the vehicles is presented. The example of a bridge over the Warta River in Sieradz is characterized by the characteristic damage to the bridge carriageway components and the way they are repaired, using individually designed steel bearings to enable the sliding support of the stringers on the cross members.
- Keywords
- most kratownicowy, przesuwne oparcie podłużnic, łożyska stalowetruss bridge, sliding support of stringers, steel bearing
- Pages range
- 179-188
- Language
- Polish
- Place of publication
- Publisher
- ISSN
- 2300-5130
- Conference name
- Conference number
- [LXIII]
- Conference venue
- Conference date
- 2017
- Go to the Publication
- Link to the CUT Library catalogue
- See also