Ocena przyczyn uszkodzeń i metoda naprawy elementów pomostu mostu kratownicowego - Cracow University of Technology Library

PL UA

Main content

Ocena przyczyn uszkodzeń i metoda naprawy elementów pomostu mostu kratownicowego

updating

Type: paper published in a journal

Author
Title variant
English
Assessment of the reasons and repair method of the railway truss bridge deck defects
Publication date
2017
Published in
Volume number
34
Issue
64
Number
3/I/17
Abstract
Artykuł dotyczy zagadnień związanych z pracą statyczną poprzecznic w kolejowych mostach stalowych z otwartym pomostem. Przedstawiono problem zwiększonego wytężenia i odkształcenia poprzecznic od sił poziomych, wywołanych zmianą długości pasów dźwigarów głównych i sił hamowania pojazdów. Na przykładzie mostu kolejowego przez rzekę Wartę w Sieradzu omówiono charakterystyczne dla tego zjawiska uszkodzenia elementów jezdni mostu oraz sposób ich naprawy, z zastosowaniem indywidualnie zaprojektowanych łożysk, umożliwiających przegubowo przesuwne oparcie podłużnic na poprzecznicach.
This article deals with issues related to the static work of floor beams in open-deck steel railway bridges. The problem of increased strain and deformation of floor beams from horizontal forces caused by the change of the length of the main girders and the braking force of the vehicles is presented. The example of a bridge over the Warta River in Sieradz is characterized by the characteristic damage to the bridge carriageway components and the way they are repaired, using individually designed steel bearings to enable the sliding support of the stringers on the cross members.
Keywords
most kratownicowy, przesuwne oparcie podłużnic, łożyska stalowe
truss bridge, sliding support of stringers, steel bearing
Pages range
179-188
Language
Polish
Place of publication
Publisher
ISSN
2300-5130
Conference name
Conference number
[LXIII]
Conference venue
Conference date
2017
Go to the Publication
Link to the CUT Library catalogue
See also