Analiza możliwości zastosowania transformacji falkowych do oceny chwilowych zaburzeń komfortu w pojazdach - Biblioteka Politechniki Krakowskiej

EN UA

Treść główna podstrony

Analiza możliwości zastosowania transformacji falkowych do oceny chwilowych zaburzeń komfortu w pojazdach

aktualizacja

Typ: niepublikowana praca

Wariant tytułu
angielski
Analysis of Continuous Wavelet Transformation Employment Possibilities for Evaluation of Temporary Comfort Disturbances in Vehicles
Autor
Rok ukończenia pracy
2010
Rodzaj pracy
naukowo-badawcza
Klasyfikacja PKT
Słowa kluczowe autorskie
Komfort jazdy
Transformacja falkowa
Ride comfort
Wavelets transformation
Abstrakt
Komfort jazdy był zawsze jednym z najważniejszych czynników w rozwoju pojazdów. Obecnie staje się on bardzo istotnym czynnikiem oceny produktów przemysłu motoryzacyjnego. Zakłócenia w ruchu pojazdów, przykładowo przejazd przez przeszkodę lub jazda po krzywych przejściowych pojazdu szynowego, mogą być przyczyną zakłóceń komfortu. Wartości tych wymuszeń mogą określać subiektywną negatywną ocenę komfortu przez pasażera lub kierowcę. Gwałtowne zmiany wartości przyśpieszenia o niskiej częstotliwości są szczególnie odczuwalne. Dlatego też podjęto próbę zdefiniowania tych zakłóceń i określono w standardach współczynniki PCT i PDE dla pojazdów szynowych. [...]
Ride comfort has always been considered to be essential for vehicle development. Nowdays it is one of aspects of vehicle industry that is getting more and more important. Disturbances in vehicle motion, for example drive across an obstacle or drive of a rail vehicle across the transition curve may be the reason for ride comfort disturbances. These excitation values may define the subjective negative comfort assessment by a passenger or a driver. [...]
Jednostka wykonująca